Nov 25, 2009

עזרתכן נחוצה - היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות נגד נשים

.



לכל קוראותיי היקרות – היום אני פונה אליכן בבקשת עזרה.

היום מצויין היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות נגד נשים - יום שנקבע ע"י העצרת הכללית של האו"ם בשנת 1999ונועד להעלאת המודעות בחברה לבעיית האלימות נגד נשים ולעידוד נשים לפנות לעזרה.

אני בטוחה כי כל אחת מכן מודעת לבעיית האלימות נגד נשים בחברה ולמשמעות העצומה שלה. ישנן בקירבנו נשים גדולות שאזרו אומץ ועזבו הכל על מנת שלא לתת עוד לעצמן ולילדיהן להיות קורבן לאלימות. חלק מהנשים הללו עברו, יחד עם ילדיהן, להתגורר במקלטי הנשים המפוזרים ברחבי הארץ ואני יודעת שבהכירי רק במעט את הקושי ואת האומץ הדרוש לשם כך – נשים אלו ראויות להערצה !

אותם מקלטי נשים עושים עבודת קודש יום יומית בהציעם מקום מפלט בטוח לנשים שמספק את צרכיהן הבסיסיים וצרכי ילדיהן ואפשרות לפתיחת דף חדש בחייהם.

כמו שכתבתי, מקלטי הנשים בדר"כ מספקים את הצרכים הבסיסיים, וגם כדי לספק צרכים אלו, יש צורך בגיוס תרומות מתמיד, בעוד שכפי שניתן להניח, צרכים רבים ומותרות למיניהן, נדחקים הצידה לאור המצב.

חשבתי לעצמי, מה אנו, כנשים, חובבות טיפוח, יכולות לעשות על מנת לתרום את חלקנו במאבק הזה והרעיון הראשון שעלה בראשי היה לספק לנשים אלו מוצרי טיפוח, הן מוצרים לטיפוח הציפורניים והן מוצרי טיפוח נוספים, על מנת שיוכלו גם הן לנסות ולשמר את שגרת הטיפוח שלהן.

אני אהיה גלויה איתכן ואספר, כי לא הייתי בטוחה בהתחלה בנחיצות הרעיון ושקלתי את העניין כמה וכמה פעמים עם עצמי, עד שהחלטתי לפנות לאחד המקלטים ולהציע את הרעיון, במחשבה שכדאי שאתן להם להחליט אם יש להם צורך בסוג תרומה שכזה או לא.

פניתי לאחד ממקלטי הנשים שנמצא באזור חיפה ושמחתי מאוד לגלות התלהבות מהרעיון ולשמוע כי בהחלט יש צורך לנשים במקלט בתרומה מהסוג הזה. קיבלתי מייל מרגש ורציתי לתמצת לכן אותו, אבל הוא כ"כ נגע ללבי, שחשבתי להביא לכן אותו בשלמותו, כדי שתוכלו לקרוא בעצמכן:

"מחמם את הלב לדעת שיש אנשים בקהילה החושבים על הנשים במקלט, ושאנחנו לא לבד במאבק שלנו נגד אלימות כלפי נשים במשפחה – במיוחד ב-25 בנובמבר, הלא הוא היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות כלפי נשים !

במקלט נמצאות נשים עם ילדיהן והן מגיעות מכל הארץ, אך לא מאיזור חיפה, וזאת כדי להרחיקן מהאיזור בו נמצא הגורם האלים (בעל, בן-זוג, גרוש, אחים, הורים...).

הנשים שוהות במקלט כ-6-8 חודשים, ובזמן זה הן מסדירות את העניינים המשפטיים, עוברות טיפול פסיכו-סוציאלי, ומקבלות החלטות הרות-גורל בנוגע לעתידן ועתיד ילדיהן.

אנחנו, צוות המקלט, מנסות לסייע להן בכל מה שניתן, על מנת שלא יחיו עוד תחת אלימות.

אל-לכן לחשוב שמדובר בנשים חלשות ואומללות – מדובר בנשים שעברו סבל רב מאוד, אך הן אזרו כוח, והצילו את עצמן ואת ילדיהן. במקלט אנו עוזרות להן לגלות את כוחותיהן ויכולותיהן, ותאמינו לי – יש ויש כוחות ויכולות!

המקלט מספק לנשים (בעזרת תקציב בסיסי ממשרד הרווחה) את צרכיהן הבסיסיים, וכל דבר – מוצר, שירות, פעילות נוספים – אנחנו מנסות לגייס מקרנות, עסקים, מפעלים ואנשים פרטיים בארץ ובחו"ל – שאכפת להם.

באופן טבעי, תרומות רבות ניתנות לצרכי ילדים (והצרכים רבים, כידוע לכל הורה), וצרכי הנשים לא תמיד מסופקים, בוודאי ה"פינוק" וה"טיפוח", שנשים כל-כך אוהבות.

נשים במקלט מנסות לשקם את הדימוי העצמי שלהן, ואת הביטחון העצמי הירוד, וטיפוח אישי הינו חלק מה"חזרה לעצמן", אחרי הגעתן למקלט, לאחר שספגו אלימות מסוגים שונים (פיזית, נפשית, מינית, כלכלית, איומים, ועוד).

נשמח מאוד לקבל מוצרי טיפוח, איפור ופינוק שונים עבור הנשים השוהות ושישהו במקלט.

רוב תודות"

בנוסף, אני מצרפת לכן קישור לאתר של המקלט, כדי שתוכלו להתרשם בעצמכן - http://www.hwcs.org.il/

דיברתי עם צוות המקלט וסיכמנו כי אני ארכז את כל המוצרים שיישלחו ואעביר להן את כל התרומה שתתקבל במרוכז.



וכאן אני פונה אליכן – כל אחת מכן שמעוניינת להצטרף לפרוייקט התרומות הזה מוזמנת לתרום ככל שביכולתה – לקים, קישוטי ציפורניים וכל מוצר אחר שקשור לטיפוח הציפורניים, איפור, קוסמטיקה וכל מוצר טיפוח אחר שאתן יכולות להעלות בדעתכן. ביררתי וניתן גם לשלוח מוצרים שאינם חדשים או שהיו בשימוש מועט, כל עוד הם במצב תקין וראוי ואם מדובר על מוצרי קוסמטיקה – גם בתוקף.

כל תרומה ולו הקטנה ביותר יכולה לעזור – גם אם יש לכן לק אחד שאתן לא מעוניינות בו, בבקשה תתרמו (זה יכול להסתכם גם בשקלים בודדים, כולל המשלוח)......



כל מי שמעוניינת לתרום, שתפנה אליי במייל ואני אתן לה את הכתובת למשלוח – בסיום הפרוייקט, אני אצלם לכן תמונות של כל המוצרים שנתרמו במרוכז ואדאג להעביר אותם אישית לידי צוות המקלט.

המייל שלי הוא : tuli321@gmail.com.


בבקשה – אם יש לכן כל מוצר טיפוח שביכולתכן לתרום – אל תהססו לרגע ! אתן גם מוזמנות לפנות אליי במייל בכל שאלה או בקשת הבהרה וכו' שיש לכן. המייל שלי מופיע גם בצד הימני של הבלוג.



בנוסף, כל מי שיש לה בלוג ומוכנה לפרסם את הפרוייקט הזה בבלוג שלה – אני אודה על כך מאוד !!!



אני ממש מקווה שנוכל כולנו יחד לארגן תרומה מכובדת שתתרום ולו בקצת למאבק החשוב הזה !






Since this post turned out to be a bit long, I'll post it later on in English too.









0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

 
twitter / Tulisnailpolish

Discounts